jeb  Chandra  Namaskarmeness2.

Tas ir  harmonisks, plūstošs no vienas asanas  otrā pārejošs asanu komplekss , kas līdzinās dejai pilnmēness laikā. Pilns sievišķības,  sevis pārliecības,  iekšēja spēka un grācijas apvienojums. Veicot vakara jogas vingrinājumu kompleksu Chandra Namaskar (sveiciens Mēnesim), mēs saglabājam enerģiju tā paildzinot jaunību, uzlabojot dzīves kvalitāti, kā arī vienkārši gūstam baudu no padziļinātas un apzinātas jogas prakses.Ja, Surya Namaskar (Sveiciens Saulei) sasilda ķermeni, iededzot tajā iekšēju uguni un kaislīgu tiekšanos uz praksi. Taču Chandra Namaskar, gluži pretēji, dod iespēju atvēsināt ķermeni un piepildīt dzīvības enerģijas krājumus.     Senajos tekstos ir teikts, ka ķermenī mājo divi enerģijas veidi – sasildošā un atvēsinošā. Joga un pranayama ļauj harmonizēt šīs enerģijas. Surya Namaskar attīsta praksi, bet Chandra Namaskar ļauj piekļūt tās patiesai būtībai.   14 Chandra Namaskar āsanas attaino 14 mēness fāzes. Mēness kalendārā 14 dienas līdz pilmēnesim sauc par “Sukla Pakša” – divas gaišās nedēļas, bet 14 dienas pēc pilnmēness – “krišna pakša” jeb divastumšās nedēļas. Katras dienas vārds pārstāv atsevišķu āsanu un tiek izmantots kā pamats mēness kalendāra apgūšanai. Chandras enerģija plūst Ida Nadi (mēness kanālā), kurai piemīt atvēsinoša un nomierinoša iedarbība. Ida ir introverts, sievišķīgs garīgais spēks, kas atbild par apziņu. Mēness mantras, kas ietilpst šajā praksē, slavina sievišķo sākumu vai dievību mēness aspektu.

Daži padomi Chandra Namaskar praksei:

  • Iekārtojieties istabā tā, lai redzētu mēnesi. Ideālā variantā  varat praksi veikt ārā, mēness gaismā.
  • Ja atrodaties telpās, samaziniet apgaismojumu līdz minimumam, iededziet sveces un radiet mājīgu atmosfēru. Maiga, mierīga mūzika arī var izrādīties noderīga.
  • Lai izbaudītu saikni ar mēnesi, sāciet praksi ar īsu meditāciju.
  • Nelēkājiet kā Surya Namaskar praksē. Kustieties lēnām, tā it kā izpildītu āsanas ūdenī.
  • Atrodoties pozās, nebadieties veikt spontānas kustības. Piemēram, tā vietā lai spēcīgi atrautos no grīdas un ieņemtu kobras pozu, kas ir iesildošs atlieciens uz aizmuguri, centieties plecus virzīt atpakaļ un iešūpoties uz vienu pusi un uz otru pusi, līdz atrodiet savu personīgo šīs pozas versiju.
  • Pēc iespējas, praktizējiet Chandra Namaskar vakaros, kad mēness jau ir uzlēcis.
  • Galvenais princips Chandra Namaskar praksē – lēnas kustības. Tas nozīmē, ka nav nepieciešams sinhronizēt savas kustības ar elpu un izelpu, kā mēs to darām Surya Namaskar praksē.
  • Sajūtiet katru prakses mirkli, katru kustību, katru elpu.
  • Pat tad, ja jums praksei ir nedaudz laika, ar to pilnībā pietiks, jo svarīgs ir nevis laiks, bet gan prakses kvalitāte un klātbūtne tajā.

Āsanu virkne Chandra Namaskar jeb sveiciens mēnesim…

jasperphoto_shiva_seq1

Autors dagnija